Deklaracja dostępności Serwisu Urzędu Gminy Brudzew
Deklaracja dostępności Serwisu Urzędu Gminy Brudzew
Urząd Gminy Brudzew zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Serwisu Urzędu Gminy Brudzew.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Zdjęcia i grafiki nie mają opisów alternatywnych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Piotr Wotalski.
- E-mail: admin@brudzew.pl
- Telefon: 632798347
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: al. Solidarności 77
00-090 Warszawa - E-mail: serwisprasowy@brpo.gov.pl
- Telefon: 800 676 676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Lokalizacja i dojazd
Budynek położony jest w Brudzewie przy skrzyżowaniu ulic Turkowskiej, Szkolnej i Ogrodowej. Oddalony jest o ok. 1 minutę jazdy samochodem od centrum Brudzewa (Plac Wolności). Urząd zlokalizowany jest w centrum gminy i ma dogodne połączenia drogowe.
Budynek Urzędu Gminy Brudzew posiada trzy kondygnacje: piwnicę, parter i piętro. Wejście do budynku znajduje się od ul. Turkowskiej. Bezpośrednio przy budynku znajduje się parking z trzydziestoma miejscami parkingowymi , w tym dwa wydzielone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Parking przed budynkiem wykonany jest z masy asfaltowej natomiast pozostała część wykonana jest z kostki betonowej.
Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu zamontowany jest przycisk przywołania. - Oznaczenie
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną znajdująca się na pylonie zlokalizowanym przy wejściu. - Trasa wolna od przeszkód
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi na poszczególnych poziomach zapewnia trasę wolną od przeszkód. - Winda
Urząd Gminy Brudzew posiada zewnętrzną windę (podnośnik pionowy) dla osób z niepełnosprawnościami, która znajduje się przy schodach prowadzących do Urzędu. Winda wyposażona jest w przyciski przywołania. - Toaleta
Na parterze znajduję się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. - Obsługa niepełnosprawnych
Punkt informacyjny zlokalizowany jest na parterze w pobliżu wejścia do budynku.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r., poz. 20) w Urzędzie Gminy Brudzew, przy załatwianiu spraw oferuję się pomoc w komunikowaniu się z pracownikami Urzędu, poprzez zapewnienie dostępu do świadczenia usługi tłumacza.
Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego, należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem poprzez:
- pocztę elektroniczną – na adres: ug@brudzew.pl
- telefon: 063 279 83 47
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 100 ze zm.)
Serwis brudzew.pl jest zgodny ze standardem WCAG 2.0, na poziomie AA.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W punkcie informacyjnym zainstalowana jest pętla indukcyjna.
W budynku Urzędu przy drzwiach wejściowych znajdują się:
- tablica informacyjno-komunikacyjna na której treść napisów wykonana jest także w języku Braille’a;
- tyflomapa umożliwiająca zapoznanie się z rozmieszczeniem pomieszczeń na parterze budynku Urzędu.
Na drzwiach pomieszczeń w budynku Urzędu Gminy Brudzew umieszczone są tabliczki z wypukłym oznaczeniem numeru pokoju, oznaczeniem numeru pokoju w języku Braille’a oraz kodem QR w którym umieszczone są informacje o sprawach załatwianych w pomieszczeniu i pracownikach je wykonujących.
Toalety oznaczone są za pomocą tabliczek – piktogramów, na tabliczkach opis pomieszczenia wykonany jest także w języku Braille’a.
Stopnie schodów wejściowych do Urzędu oraz schodów wewnętrznych oznaczone są kontrastowo.
Drzwi wykonane z przeźroczystych materiałów oznaczone są kontrastowo.
Przed schodami zewnętrznymi i wewnętrznymi wykonane są pasy ostrzegawcze – pola uwagi.
Aktualizacji dokonano w dniu 19.03.2025 r.